Thursday, January 26, 2012

♥ ♥ ♥ Kalmar

I morse körde jag ned till Kalmar för att föreläsa där och träffa lite lärare och sen direkt tillbaka till Stockholm igen. Jag hade lite teknikstrul (med sådant som aldrig brukar strula) men annars väldigt trevligt. Intressanta personer hade kommit för att lyssna och de delade även med sig av bra tips.Delar av föreläsningen spelades in genom en Bambusersändning och det är ju, hm, alltid nyttigt men lite hemskt att se och höra sig själv :-)

Som föreläsningsstöd hade jag lånat Marie Linders idé att göra en Google Site istället för Powerpoint eller Prezi, vilket jag tyckte fungerade bra.

Så här blev min presentation

En sak som jag alltid tycker är lite klurigt är att få en publik med datorer att snabbt hitta till en viss tillfällig webadress (av det krångligare slaget som typ den till min presentation ovan) för att därifrån sedan gemensamt kunna testa samarbetsverktyg. Ska man skriva ut små lappar med url:en? Eller korta den med bit.ly? Finns det inget enklare sätt?