Monday, April 2, 2012

Glädjen i Vetenskap och Meningsfulla Demonstrationer

Ska det vara föreläsning så ska det vara bra föreläsning, gärna med demonstrationer. Om du gillar föreläsningar och demonstrationer i naturvetenskap, se den här nya videon av The Guardian i samarbete med Royal Institute.RI Channel: Alok Jha: Guardian Science Weekly Live 20 minuter in i filmen är en lärare med och pratar om positivt och negativt med demonstrationer i undervisning.

Faraday Michael Christmas lecture detail
By Alexander Blaikley (1816 - 1903) [Public domain], via Wikimedia Commons

2 comments:

IngridJ said...

Eftersom bilden är från Faradays berömda julföreläsningar, vill jag påminna om att sådana görs strax före jul varje år. Jag var där med fysikeleverna förra året.Jag skrev om det här: http://ingridskursblogg.blogspot.se/search?q=faraday

Linn said...

Å vad roligt och tack för tipset, det ska jag jag försöka komma ihåg till jul detta år och säga till min fysiklärarkollega om också