Monday, May 7, 2012

Jag är så less

på att åka bil flera mil till jobbet varje dag. Jag som annars tycker mig ha miljömedveten livsstil. Stressigt också med de oförutsägbara köerna. Dessutom lyckades jag idag med det här:

Parkeringsbot Eget foto

Den är gjord i något material som gör att den varken går att riva sönder eller knyckla ihop till en liten boll. Man får liksom inget utlopp för sina upprörda känslor när man hittar den på vindrutetorkaren.

Mitt mål är att ta mig till jobbet per cykel och tåg och promenad under vår och höst. Har inte fått till det så många gånger hittills men det skaa gå. Måste bara lägga om livsstilen lite och planera bättre. Ämnar börja på onsdag.

Nu är det bestämt. Rapport kommer i helgen.

2012-05-13 Rapport:

Det gick inte. Alldeles för trött på morgonen. Har åkt bil hela veckan :(