Anteckningar från studier och undervisning i biologi, kemi, naturkunskap

  • Om mig och bloggen
  • Praktisk yrkesteori

Sunday, September 9, 2012

Årstidsbaserad Naturkunskap vecka 36

Bär hos liljekonvalj Eget foto

Nypon Eget foto

Härmed påbörjas ett litet hobbyprojekt om en årstidsbaserad kurs i naturkunskap. Det har att göra med att jag i framtiden hoppas kunna få möjlighet att vara ute mer i natuen under lektionerna alternativt åtminstone ta in och visa föremål från säsongen.


Här har jag med Animoto och (finns även som app numera) och Youtube gjort en film med foton och videoklipp från helgen


Berättelser om föremål som man kan studera inne eller ute den här årstiden. I form av en presentation i Google Docs

Länk till flashcards att öva på gjorda i verktyget Quizlet som även kan skrivas ut eller ses via app i Iphone 

Några passande länkar till wikipedia:
Frukt (exempelvis tomat, hasselnötter, bär)
Blomställningen blomkorg (hos exempelvis röllika)
Familjen fetbladsväxter (exempelvis kärleksört)
Svampar (exempelvis stensopp och citrongul slemskivling)
Vegetativ förökning

Till sist, ett sammanfattande test till alltihop, också i Quizlet, testa gärna dina kunskaper

Newer Post Older Post Home

Subscribe To

Posts
Atom
Posts
Comments
Atom
Comments

Blog Archive

  • ►  2021 (6)
    • ►  June 2021 (2)
    • ►  April 2021 (1)
    • ►  March 2021 (1)
    • ►  February 2021 (2)
  • ►  2017 (3)
    • ►  June 2017 (1)
    • ►  May 2017 (1)
    • ►  January 2017 (1)
  • ►  2016 (6)
    • ►  October 2016 (1)
    • ►  September 2016 (1)
    • ►  August 2016 (1)
    • ►  July 2016 (2)
    • ►  March 2016 (1)
  • ►  2015 (6)
    • ►  December 2015 (2)
    • ►  July 2015 (1)
    • ►  April 2015 (1)
    • ►  March 2015 (1)
    • ►  February 2015 (1)
  • ►  2014 (12)
    • ►  December 2014 (1)
    • ►  September 2014 (2)
    • ►  August 2014 (1)
    • ►  July 2014 (2)
    • ►  June 2014 (1)
    • ►  May 2014 (1)
    • ►  April 2014 (1)
    • ►  March 2014 (1)
    • ►  February 2014 (1)
    • ►  January 2014 (1)
  • ►  2013 (32)
    • ►  December 2013 (2)
    • ►  November 2013 (1)
    • ►  October 2013 (3)
    • ►  September 2013 (2)
    • ►  August 2013 (3)
    • ►  July 2013 (3)
    • ►  June 2013 (2)
    • ►  May 2013 (3)
    • ►  April 2013 (3)
    • ►  March 2013 (4)
    • ►  February 2013 (3)
    • ►  January 2013 (3)
  • ▼  2012 (55)
    • ►  December 2012 (3)
    • ►  November 2012 (4)
    • ►  October 2012 (3)
    • ▼  September 2012 (6)
      • Kanske mitt favoritexperiment
      • Svar på frågan "Varför ska jag lära mig naturveten...
      • Naturkunskap vecka 37
      • Årstidsbaserad Naturkunskap vecka 36
      • Några reaktioner från veckan
      • Fyra favoriter från UR med lektionstips
    • ►  August 2012 (4)
    • ►  July 2012 (2)
    • ►  June 2012 (4)
    • ►  May 2012 (4)
    • ►  April 2012 (5)
    • ►  March 2012 (9)
    • ►  February 2012 (6)
    • ►  January 2012 (5)
  • ►  2011 (106)
    • ►  December 2011 (4)
    • ►  November 2011 (3)
    • ►  October 2011 (3)
    • ►  September 2011 (4)
    • ►  August 2011 (4)
    • ►  July 2011 (10)
    • ►  June 2011 (12)
    • ►  May 2011 (12)
    • ►  April 2011 (9)
    • ►  March 2011 (10)
    • ►  February 2011 (13)
    • ►  January 2011 (22)
  • ►  2010 (148)
    • ►  December 2010 (20)
    • ►  November 2010 (24)
    • ►  October 2010 (27)
    • ►  September 2010 (29)
    • ►  August 2010 (16)
    • ►  July 2010 (28)
    • ►  June 2010 (4)
Vill du veta mer om cc-licenser som den nedan och hur de kan användas? Klicka här för en bra lathund.
Creative Commons-licens
Locations of visitors to this page
Facebook

Linn Gustavsson likes

LärarförbundetLärarförbundet
Create your Like Badge
Instagram

Ur Skollagen:


4 § Huvudmannen för gymnasieskolan ska samverka med samhället i övrigt.
Support Wikipedia

Sök här i bloggen

Nyheter från Vetenskapsradion

Loading...

Vetenskapsnyheter från svt

Loading...

Bästa kemilärarna

Loading...

Våra höns

Våra höns
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...