Sunday, August 8, 2010

Dags att landa i verkligheten

Semestern är slut i morgon. Som vanligt har jag strategier för hur läsåret ska flyta friktionsfritt. Får se hur länge de håller. Jag ska nu bland annat varje dag ha med mig en god macka till eftermiddagsfikat, äta den i lugn och ro med en kopp kaffe, för att undvika trötthet och irritation. Och så ska jag åka tidigt varje morgon för att slippa köerna. På inga villkor ska jag stressa upp mig över sådant som jag inte kan påverka, utan fokusera på de små saker som går att göra något åt. Dessutom ska jag gå hem från jobbet i tid så att jag hinner träna osv. Ska försöka behålla flowet som infann sig med sommarkursen i det vardagliga planeringsarbetet.
Har även fått i present en liten ljusterapilampa att ha vid skrivbordet för att pigga upp mig sen när mörkret kommer...Och har bokat en charterresa med all inclusive till jullovet..


Picture from Marcero Alve's photostream on Flickr

Picture from adpower's photostream on Flickr



6 comments:

cwasteson said...

Det låter ju bra! Lycka till!

Frida said...

En liten dum fråga kanske men hur gör du för att spara en bild ur en photostream? Eller rätttare sagt - vad gör jag för fel?

Linn said...

Hej. Högerklickar på bilden och väljer spara bild som..Men på vissa bilder funkar det inte. Mvh Linn

Caroline said...

Bra där med kommentarer om var du har fått bilderna från! ;) Kan du din lag och rätt på internet efer kursen? :)

Linn said...

Kan så här i efterhand rapportera att den första veckan gått bra, inga köer, bara ett litet stressammanbrott och har lyckats att ha med mig en macka 3 av 5 dagar..

Linn said...

Kan så här efter ännu en vecka rapportera att straegierna har kraschat till viss del. Superlånga köer i torsdags i kombination med at jag glömt mobilen. Större stresssammanbrott i tisdags (risk för blodpropp?)och har haft macka med mig två av fem dagar. Men annars är det bra :-)