Sunday, November 28, 2010

Kontroll på vad som sägs om dig i sociala medier?

Är du nyfiken på när du nämns i sociala medier? Då kan du gå in på sidan http://www.socialmention.com/ och göra en sökning på ditt namn eller ditt användarnamn eller blogg i olika sociala medier (välj avancerad sökning för att avgränsa).

För att kontinuerligt hålla koll så kan du lägga till sökningens feed i din RSS-läsare.

På så sätt så får du ett meddelande i din RSS-läsare när någon nämner dig i vissa sociala medier . Du kan snabbt ge respons om du så vill.

Finns det fler/bättre sätt som Du känner till?

5 comments:

charlotta wasteson said...

Intressant!
Hur gör du för att inte översvämmas av träffar på sånt som du själv skrivit på bloggen?

Linn said...

Om man väljer avancerad sökning så kan man välja bort sig själv som skribent

charlotta wasteson said...

Förlåt att jag är så himla trög, men jag hittar inte det, mer än att man kan välja källor ... Kan du hjälpa mig?

charlotta wasteson said...

Åhhh ... nu klarade jag det. (Tack och lov hittade jag inget snaskigt den här gången!) ;-)

Linn said...

Vilken tur;)