Wednesday, January 5, 2011

Dags att designa en badge för din blogg del 2

Som sagt, om du har en blogg eller dyligt om utbildning och designar en riktigt snygg personlig badge/knapp (gärna så att det verkligen ser ut som en knapp) och ger länken här i kommentarsfältet, så ska jag dekorera min blogg med den, jag gillar att ha grejer i bloggens sidebar. Nu har jag själv till slut lyckats göra en badge (se kommentarsfältet på förra inlägget), kanske inte med den snyggaste designen, men det kan man ju slipa på:).


Här ser du en instruktion om du vill göra likadant. Eller kanske hittar du ett bättre sätt?


3 comments:

IngridJ said...
This comment has been removed by the author.
IngridJ said...

Hej Linn!
Nu har jag försökt göra en knapp enligt ditt recept. Du kan kolla på min sida så får du se. Det blev väl inte så lyckat, troligen för liten för att mönstret ska kunna läsas av, men ändå. Förstår inte hur jag ska kunna dela ut den till andra?

Här är kod om du vill försöka:
http://s1197.photobucket.com/albums/aa439/ingridj/?action=view&current=knapp-1.jpg

Linn said...

Kul! Kolla nere till höger i min blogg! Jag tog bara bilden och la till i min blogg samt länkade till din blogg. Det där med att göra en kod av det hela kanske är en omväg.Men om du ändå vill göra det så gäller det kanske att ta just den där htmlkoden i photobucket som är för websidor och bloggar och heter clickable thumbnail. Men som sagt, det är nog en omväg..